Netlock ePER ábra

NETLOCK ePER

a polgári peres eljárások elektronikus kommunikációjáról

2016. július 1-jétől a polgári peres ügyekben kötelező lesz az elektronikus kapcsolattartás. A beadványokat és mellékleteiket a felek kétféleképpen adhatják át:

  1. legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátva (pl. MOKKA dossziéban) pendrive-on, személyesen a hivatalban, vagy
  2. érvényes Ügyfélkapu-hozzáférés esetén az ún. ePer kapun keresztül elektronikus úton.

Az alábbiakban tájékozódhat a részletekről.

KINEK

jelent változást az e-Per?


Azok az ügyvédek, akik már rendelkeznek elektronikus aláírásra módot adó tanúsítvánnyal, mostantól még több eljárásban térhetnek át a digitális kapcsolattartásra. Azok, akik nem rendelkeznek elektronikus aláíró tanúsítvánnyal, dönthetnek ennek beszerzéséről vagy Ügyfélkapu-hozzáférés esetén az ún. ePer kapu használatáról. Az ePer kapu használatáról ezen a linken olvashat bővebb tájékoztatást.

Fontos megjegyezni, hogy az elektronikus aláírási tanúsítvány kiváltása nem csupán az ePer hatáskörében, de számos egyéb üzleti és jogi ügyben nyújthat támogatást és jelent előnyöket:

  • biztosítja a hiteles elektronikus kommunikációt az egész EU területén: vagyis lehetőséget ad okiratok, határozatok e-mailen történő megküldésére bármilyen EU tagállamban működő partner számára;
  • számos területen hasznát veheti: leválthatja a papír számlákat, hiszen elektronikus számlák hitelesítésére is alkalmas;
  • egyre több hazai közigazgatási és bírósági eljárásban alkalmazható vagy kötelező alkalmazni: a saját elektronikus aláíró kártya vagy szoftver jelentős rugalmasságot és szabadságot ad a felhasználónak; jövőbe mutató megoldás;
  • számos területen hasznát veheti: leválthatja a papír számlákat, hiszen elektronikus számlák hitelesítésére is alkalmas;

MIKORTÓL

válik kötelezővé az elektronikus kapcsolattartás?


Az elektronikus bírósági ügyintézésre már 2013. január elsejétől lehetőség van a törvényszéki első fokon újonnan induló polgári peres eljárásokban. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy – akár az ügyfél, akár az őt képviselő ügyvéd jár el - a beadványokat, kérelmeket és az ügy során felmerülő dokumentumokat e-mailben vagy egyéb internetes felületen is eljuttathatják a bíróságra az érintettek.

FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE

Amennyiben a későbbiekben is szeretne információt kapni a hazai elektronikus ügyintézési lehetőségekről és az azokkal kapcsolatos változásokról, illetve szeretne értesülni a NETLOCK vonatkozó ajánlatairól, iratkozzon fel hírlevelünkre!

HOGYAN

JUTHATOK HOZZÁ AZ ELEKTRONIKUS ALÁÍRÓ TANÚSÍTVÁNYHOZ


Amennyiben úgy döntött elektronikus aláírással hitelesítve kívánja beadványait a hivatalnak leadni, az igénylés egyszerű: a jogi képviselő kiválasztja a számára megfelelő tanúsítványtípust, majd egy hivatalos regisztrációs eljárásban ellenőrizzük személyazonosságát és más törvényben előírt elemeket. A tanúsítvány kiadásával együtt biztosítunk számára egy személyre szóló, számítógéphez csatlakoztatható aláíró-kártyát, melynek segítségével bármilyen digitális dokumentumot elláthat hiteles elektronikus aláírással.

A NETLOCK szakemberei tanácsadással és tovább információkkal is segítséget adnak azon jogi képviselőknek, akik még nem rendelkeznek a szükséges tanúsítvánnyal. Érdeklődjön az info@netlock.hu címen.

Használja az elektronikus aláírást határokon átnyúló ügyekben is, tájékozódjon a lehetőségekről itt.