Bemutatkozás

Az eszállítólevél bemutatása

Az eszállítólevél rendszer egy olyan modern informatikai megoldás, amely segítségével a szállítmányozásban együttműködő cégek közötti - jelenleg szinte kizárólag papíralapú - információs adatcsere hiteles és biztonságos módon, elektronikus formában bonyolítható le.

A szállító és a megrendelő számára az eszállítólevél webes felülete jelenti a fő hozzáférési pontot a rendszer adataihoz. Ezen keresztül meg tudják tekinteni az egyes szállítmányok adatait, állapotát, a hozzájuk kapcsolódó dokumentumokat, eseményeket, csatolni tudnak újabb dokumentumokat, és hitelesíteni tudják a feltöltött dokumentumokat.

A belföldi áruterítés esetében jelenleg papíralapú okmányokat, kísérőjegyzékeket visznek magukkal a fuvarosok, ezzel igazolva a tevékenység végzésének helyét és idejét, illetve a szállított rakomány összetételét. A szállítmányt kísérő papíralapú dokumentumot használják fel az áruátvételi procedúra során az átvétel igazolására, az eltérések dokumentálására. A fuvaros és a megrendelő fél által aláírt (hitelesített) dokumentum képezi a szállító és a megrendelő közötti tranzakció pénzügyi elszámolásának alapját.

Az eszállítólevél rendszer a kezelt dokumentumokat (szállítóleveleket és azokhoz kapcsolódó egyéb fuvarokmányokat, mellékleteket) a szállítóktól kapja meg elektronikus úton. A dokumentumok EDI üzenetként vagy közvetlen kapcsolaton keresztül is érkezhetnek a cég vállalatirányítási (ERP) rendszeréből. Az EDI interfész már elkészült, a különböző ERP rendszerekhez való illesztések pedig a felhasználói igényeknek megfelelően, egyedileg készülnek. Az EDI alapú üzenetkezelés a GS1 Magyarország gondozásában levő szabványos DESADV és RECADV (szállítólevél és áruátvételi igazolás) magyar profilokon alapszik. Az EDI és ERP üzenetformátumokat a rendszer egy egységes belső adatformátumra konvertálja, és ebből készít a megrendelők számára befogadható EDI vagy ERP üzenetformátumokat. A szabványosított dokumentumok mellett a szállítólevelekhez egyéb dokumentumok is csatolhatók elektronikusan (pl. specifikációk, engedélyek).

Az elektronikus szállítólevél bemutatása

A fuvarosok a rendszerbe feltöltött elektronikus dokumentumokat egy interneteléréssel rendelkező mobil eszköz (tablet számítógép) segítségével tudják letölteni, megtekinteni, és az áruátvétel során módosítani és kiegészíteni. A szállítmány adataihoz a fuvaros is csatolhat kiegészítő dokumentumokat, például képet vagy videófelvételt az áru átadásáról.A rendszer e-mail alapú értesítést is képes küldeni a felhasználók számára, aminek köszönhetően értesülhetnek a szállítmánnyal kapcsolatos fontosabb eseményekről.

A NetLock az eszállítólevél rendszert szolgáltatásként nyújtja ügyfelei számára. Az eszállítólevél rendszert elsősorban fuvarozóknak, gyártóknak, termelőknek, kereskedőknek ajánljuk, de egyszerűen alkalmazható más területeken is, mint például a postai, gyorspostai szolgáltatásoknál.