Működés

Az eszállítólevél működése

Normál áruszállítás:

Normál áruszállítás esetén az áru szállítója jelenleg a rakománnyal együtt átadja a fuvarosnak a szállítmányt kísérő papír okmányokat (szállítólevelet/számlát, származást vagy az áru kezelésére vonatkozó igazolásokat), amelyeket a folyamat végén a megrendelő kap meg, ellenőriz, majd igazol. Az eszállítólevél szolgáltatás keretében az okmányok kizárólag elektronikusan közlekednek a felek között.

A folyamat lépései:



  • Az elektronikus szállítólevelet és mellékleteit a saját ERP rendszerében hozza létre a Feladó, ahonnan ez a dokumentum az eszállítólevél rendszerbe kerül. A dokumentum formai és tartalmi ellenőrzésre, valamint konvertálásra kerül az eSzállítólevél rendszerben.
  • A Fuvaros mobil eszközén megadja az általa intézett járatok számát, amelyek szállítólevelei letöltődnek a saját mobil eszközére.
  • Szállításkor az árut Fogadó személy a rendszer webes felületén, valamint a saját vagy a Fuvaros mobil eszközén egyaránt megtekintheti az okmányokat.
  • A Fogadó összevetheti az elektronikus szállítólevelet a megrendeléssel (majd a ténylegesen leszállított áruval).
  • Az elektronikus szállítólevélből áruátvételi igazolás készül (amelyben az egyes tételek átvett mennyisége és az esetleges eltérések adatai adhatók meg).
  • Az áruátvételi igazolást a Fogadó és a Fuvaros is hitelesíti. Ehhez további mellékletek (pl. specifikáció, fotók) csatolhatók.
  • Megtörténik a hitelesített áruátvételi igazolás feltöltése az eszállítólevél rendszerbe, ahol további mellékletek csatolhatók az igazoláshoz.
  • A megfelelő konverziót követően a Feladó és a Fogadó ERP rendszerébe kerülnek az elektronikus dokumentumok.

Tekintse meg az eszállítólevél részletes működését