Tanúsítvány igénylés

Az SSL tanúsítványokat on-line tanúsítványigénylő rendszerünkben létrehozott Ügyfélmenüjén keresztül beadott kérelmek alapján bocsátjuk ki. Mind automata, mind klasszikus tanúsítványainknak egymástól független ügyfélmenü rendszere van, így Önnek ezekbe külön-külön kell beregisztrálnia attól függően, milyen típusú tanúsítványkérelmet kíván indítani. Az ügyfélmenüket mindkét rendszerben csak egyszer kell létrehoznia, majd a tanúsítvány rendelésekhez a későbbiekben elég csak a megfelelőbe belépnie és onnan kérelmet indítania.

Kérjük, hogy a tanúsítvány típusától függően kezdje meg az igényléshez szükséges Ügyfélmenü kialakítását, illetve ha ezt már korábban létrehozta, akkor beléphet és tanúsítványt igényelhet.


Útmutató a klasszikus tanúsítványok igényléséhez

Az alábbiakban pontokba szedve bemutatjuk, hogyan kezdeményezzen tanúsítványigénylést és ehhez hogyan alakítsa ki Ügyfélmenüjét. Az Ügyfélmenüből később számtalan különböző típusú és osztályú, fokozott biztonságú tanúsítvány megrendelését kezdeményezheti.

Megrendelési folyamat megkezdése

Tájékozódjon az Önnek megfelelő

majd kezdje meg a rendelést!

1. lépés - CSR file generálás

A klasszikus SSL tanúsítvány rendelése online módon történik, melynek feltétele, hogy egy úgynevezett CSR (Certificate Signing Request) kérelem file-t kell az érintett domaint tartalmazó szerveren Önnek vagy meghatalmazottjának (például host, tárhely, üzemeltető) létrehozni és tartalmát a rendelés egy későbbi pontjába bemásolni. A kérelem nem más, mint egy szerveren történő kulcspárgenerálás. Minden tanúsítvány igényléséhez külön-külön CSR létrehozása szükséges.


A könnyebbség érdekében jelezzük, hogy

  • amennyiben a rendelést Ön szeretné kézben tartani és végigvinni, de e technikai részt kikerülné, úgy kérje üzemeltetője segítségét: még a rendelési folyamat megkezdése előtt küldje el számára kitöltve a Tanúsítvány adatok CSR generáláshoz dokumentumot és kérje meg, hogy az alapján generálja le a CSR file-t és küldje vissza Önnek. Ezek után nincs más dolga, mint a CSR tartalmát a rendelés egy későbbi pontjába feltölteni.

  • amennyiben a rendelést teljes egészében meghatalmazottjára (például üzemeltetőjére) bízza, úgy adjon neki meghatalmazást (minták ITT), majd töltse ki és továbbítsa részére a Klasszikus SSL tanúsítvány igénylő lap meghatalmazáshoz adatlapot, hogy a benne megadott adatok alapján a rendelést elvégezhesse. A további lépéseket innentől meghatalmazottja végzi.


A CSR generáláshoz - szervertípustól függően - az alábbi útmutatók nyújtanak segítséget. Ha a listában nem találja az Önnek megfelelő leírást vagy további információra lenne szüksége, a szerver dokumentációjára hivatkozva vegye fel a kapcsolatot annak értékesítőjével.

Apache (SSLeay, OpenSSL)
Microsoft IIS 5+
Microsoft IIS 7.x
Microsoft Exchange 2007
Icewarp
Courier levelező szerver

2. lépés - Ügyfélmenü kialakítása

Amennyiben nem rendelkezik Ügyfélmenüvel, úgy kérjük, hogy a regisztráció folyamata során kért néhány alapvető adat (regisztrációs név, város, e-mail cím, bejelentkező név, jelszó) megadásával hozza azt létre. Ezek alapján tudjuk felvenni Önnel a kapcsolatot a tanúsítvány kérelem során felmerült problémák, hiányosságok kapcsán. A csillaggal jelölt mezőket kérjük kötelezően kitölteni. Amennyiben már van Ügyfélmenüje, úgy kérjük, hogy ugorjon a következő lépésre.



Amennyiben "Személy felvétele sikertelen" hibaüzenetet kap, úgy változtasson a "Bejelentkező név" mezőn, mert a választott név már használt! (Vagy lehet, hogy van már Ügyfélmenüje?)

3. lépés - Ügyfélmenü bejelentkezés

Miután megkapta a sikeres regisztrációról szóló üzenetet, a megadott névvel és jelszóval lépjen be az Ügyfélmenübe. A későbbiekben a bejelentkezéshez nem kell regisztrálnia, ezt könnyedén megteheti a NetLock főoldaláról.


4. lépés - Tanúsítvány kiválasztása

SSL tanúsítvány igényléséhez a Szerver tanúsítványok pont alatt válassza ki az Önnek megfelelőt, majd kattintson az oldal alján található tanúsítványkérelem gombra (leggyakrabban: PEM formátumú PKCS10 kérelem). Tanúsítványaink SHA256 lenyomatképző algoritmussal készülnek.


5. lépés - Szerver regisztrációja

Itt számtalan szervert regisztrálhat, így az Ügyfélmenüjében akár több száz domain nevet is tárolhat. A szerverek neve tetszőleges lehet, melyeket úgy válasszon meg, hogy a név alapján Ön később könnyen és pontosan be tudja azonosítani azt, amelyre a tanúsítványt kérte. Főleg nagyobb IT környezetben, sok szerver esetén van jelentősége és jelenthet könnyebbséget. A regisztrációhoz kattintson az Új szerver regisztrációja gombra.



Töltse ki a csillaggal jelölt mezőket, majd kattintson a Regisztráció gombra.


A regisztrált szerverek közül a kis kék nyilra ( ) kattintva választhat.

6. lépés – CSR tanúsítványkérelem beadása

Kérjük, hogy a tanúsítvány igényléséhez már korábban létrehozott CSR file tartalmát töltse fel rendszerünkbe. Ez „Begin certificate request” –el kezdődik és „End certificate request” -re végződik. (Ha még nem generált volna CSR-t, akkor végezze el útmutatóink alapján!)

Példa a kérelemre:

7. lépés - Hitelesítési osztályok és egyéb opciók megadása

Itt válassza az „Általános hitelesítésszolgáltatás”-t, majd adja meg az egyéb opciókat. Tájékozódjon a hitelesítési osztályokról, a gyorsított kibocsátásról, illetve mobilRA szolgáltatásunkról.


8. lépés

A következő oldalon olvassa el figyelmesen, hogy milyen dokumentumokra van szükség a tanúsítvány kibocsátásához, majd a legördülő menüből válassza ki a fizetés módját, és kattintson a Fizetési mód kiválasztása gombra.


9. lépés - Számlázási adatok megadása

Adja meg a postázási címet, ahová küldhetjük a számlát (felső szekció), és amennyiben a számlakiállítás címe ettől eltér, a számlázási címet is (alsó szekció).


10. lépés - Belépési nyilatkozat elkészítése

Ezen az oldalon a pontos (igazolványainak, dokumentumoknak megfelelő) adatok megadása után nyomtassa ki Belépési Nyilatkozatát, melyet a többi, azonosításhoz szükséges dokumentummal (szükséges nyilatkozatokkal), a kiválasztott tanúsítvány osztályának (A, B, C) megfelelően juttasson el hozzánk.

Az utolsó oldal tájékoztatja arról, hogy a melyek a legfontosabb tudnivalók, illetve hogy a tanúsítvány kérelem beadása sikeres volt-e.

11. lépés - A tanúsítvány használatának megkezdése

Ha számláját kiegyenlítette és minden szükséges papírját rendben találjuk, tanúsítványa néhány napon belül kiadásra kerül (az ügyfélmenüben letölthetővé válik), melyről emailben is értesítést kap.

Kérjük, hogy a kiadott tanúsítványt (.CER file) töltse le és Ön vagy üzemeltetője importálja a szerverre, mely után szükség lehet a webszerver újraindítására.

Az SSL kapcsolat ettől kezdve aktív, a domainnel folytatott kommunikáció pedig védetté válik.


Tovább az Ügyfélmenü kialakításához

Automata tanúsítványaink egy másik rendszerben, külön honlapon igényelhetők.

Tovább az automata SSL tanúsítvány oldalára